Hoppa över navigering
  1.   1

    Protokollsjustering

  2.   2

    Anmälan av frågor

  3. Medborgarförslag om bättre tandvård, 25RS4792-1
    Protokollsutdrag från regionfullmäktige 2025-06-16, medborgarförslag om bättre tandvård, 25RS4792-7 
    Protokollsutdrag från regionfullmäktige 2025-06-16, valärenden, 25RS3237-3 

  4.   4

    Studiebesök Folktandvården Karlskoga

  5.   5

    Studiebesök Folktandvården Degerfors

  6.   6

    Information: Aktuellt från verksamheten

  7.   7

    Information: Ekonomi

  8. Folktandvårdsnämndens delårsrapport är en uppföljning av nämndens verksamhetsplan med budget för 2025, vilken i sin tur utgår från förutsättningar, mål, inriktningar och ambitioner som uttrycks i regionfullmäktiges verksamhetsplan. Uppföljningen sker vid delårsrapportering 31 juli och på helår med verksamhetsberättelse.

    Delårsrapport 2025 visar att delårets väsentligaste händelser var införande av nytt tandvårdssystem, LOV (Lagen om valfrihet) inom ortodonti, förändrad ålder för fri barn- och ungdomstandvård samt arbetet med den ekonomiska handlingsplanen.

    Folktandvårdens resultat i delårsbokslutet per den 31 juli 2025 är minus 12,8 miljoner kronor, vilket är 4 miljoner kronor sämre än samma period föregående år. Rekrytering av fler behandlare har genomförts, vilket förväntas ge positiv effekt på produktionen i takt med att de får mer erfarenhet. Personalkostnaderna är lägre än både föregående år och budget, främst på grund av lägre sociala avgifter under 2025. Totalt har kostnaderna minskat med 5,0 procent. Målet med ekonomi i balans är ännu ej uppnått, och arbetet med åtgärder inom ramen för den ekonomiska handlingsplanen fortsätter.

    Bilagor

  9.   9

    Beredning: Överenskommelse 2026 mellan regionstyrelsen och folktandvårdsnämnden

  10.   10

    Svar på anmälda frågor

  11.   11

    Bifogas kallelsen: Aktivitetsplan 2025

  12.   12

    Presentationer från sammanträdet

Det finns ingen information att visa

Vi använder cookies på denna webbplats för att förbättra din användarupplevelse.