Möte 2024-12-17
-
1
Protokollsjustering
-
Anmäls att ett medborgarförslag inkommit den 17 oktober 2024 om cykelväg mellan Kumla och Hallsberg.
Medborgarförslaget har överlämnats till Regional utveckling för stöd i beredningen.Bilagor
-
123kb Ladda ner dokument
-
-
Anmäls att ett medborgarförslag inkommit den 17 oktober 2024 om cykelväg mellan Kumla och Örebro.
Medborgarförslaget har överlämnats till Regional utveckling för stöd i beredningen.Bilagor
-
Sebastian Cehlin har lämnat in en begäran om entledigande från uppdraget som 2:e vice ordförande i regionstyrelsens personalutskott.
Bilagor
-
123kb Ladda ner dokument
-
34kb Ladda ner dokument
-
-
Anna Nordqvist har lämnat in en begäran om entledigande från uppdraget som ersättare i regionstyrelsens personalutskott.
Bilagor
-
123kb Ladda ner dokument
-
29kb Ladda ner dokument
-
-
Krav- och kvalitetsboken för Hälsoval Örebro län är det förfrågningsunderlag som anger förutsättningar för att bli godkänd och bedriva primärvårdsverksamhet i Region Örebro län (regionen). De revideringar som gjorts i Krav- och kvalitetsboken inför 2025 gäller kapitel 8 ”Ersättningar och kostnadsansvar” där ersättningsnivåerna justerats upp med 4,8% utifrån regionfullmäktiges budgetbeslut i juni 2024.
Bilagor
-
133kb Ladda ner dokument
-
501kb Ladda ner dokument
-
368kb Ladda ner dokument
-
158kb Ladda ner dokument
-
151kb Ladda ner dokument
-
232kb Ladda ner dokument
-
103kb Ladda ner dokument
-
175kb Ladda ner dokument
-
99kb Ladda ner dokument
-
-
I systemet för fritt val av vårdgivare inom tandvård för barn och unga ersätter regionen vårdgivaren varje månad för de barn och unga som vårdgivaren har vårdansvar för.
Ersättningen, den så kallade ”Barnpengen”, är lika såväl till Folktandvården som till privata vårdgivare.
Den i Region Örebro län föreslagna pris och lönejusteringen för år 2025 är
0,6 procent. Ersättningen för tandvård till barn och unga bör följa denna uppräkning.
”Barnpengen” föreslås därför för år 2025 höjas med 0,6 procent till
1 656 kronor per individ och år.Bilagor
-
132kb Ladda ner dokument
-
-
Folktandvården har under flera år rapporterat om en kösituation på flera år för tandregleringsbehandling för barn och unga.
Sänkningen av åldersgränsen för fri tandvård gör att många unga personer i länet därmed riskerar att förlora rätten till avgiftsfri behandling.
En förankrad diskussion har förts med Folktandvården som inte ser förutsättningar att inom överskådlig framtid att korta köerna.
Bedömningen är att det finns goda möjligheter för Örebro län att konkurrensutsätta vården och att införa en modell enligt valfrihetssystem för tandreglering.
Flera angränsande län har redan infört vårdval inom tandreglering.
Tandvårdsenheten får i uppdrag att ta fram regelverk och villkor för att bli godkänd som leverantör inom vårdvalet.Bilagor
-
131kb Ladda ner dokument
-
142kb Ladda ner dokument
-
-
Regionkansliet har i samarbete med Folktandvården utarbetat föreliggande förslag till överenskommelse för år 2025. Överenskommelsen bygger på förra årets överenskommelse.
Överenskommelsen beskriver de särskilda uppdrag Folktandvården har och som ersätts genom Region Örebro län. Omfattningen för varje uppdrag och ersättningen beskrivs i överenskommelsen.
Den 1 januari 2025 sänks åldersgränsen för fri tandvård till barn och unga från 23 år till 19 år. Regionen har en lång kösituation för tandreglering. Störst påverkan får förändringen därför för personer i åldersgruppen som har pågående tandreglering eller fått besked om regionfinansierad tandreglering. Förslaget innebär att de ekonomiska förutsättningarna förändras för patienter under tiden de stått i kö eller under tiden som behandlingen pågår och förlorar rätten till avgiftsfri tandvård. Övergångsregler därför tagits fram enligt bilaga 3.Bilagor
-
134kb Ladda ner dokument
-
237kb Ladda ner dokument
-
-
Styrelsen för Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) har beslutat om revidering av regelverket för Omställningsstöd och pension för förtroendevalda (OPF-KL 18). Nytt namn är OPF-KR 25.
Ändringarna består, förutom ett antal mindre redaktionella justeringar, av anpassningar för att motsvara värdet i pensionsavtalet för anställda, AKAP-KR, och där gällande pensionsavsättningar om 6 respektive 31,5 procent vilket är högre än avgiftsnivåerna i nu gällande OPF. Regionstyrelsen föreslås fatta beslut om att genomföra dessa ändringar.Bilagor
-
130kb Ladda ner dokument
-
616kb Ladda ner dokument
-
-
Riktlinje för arbetsmiljö, med giltighetstid 2025-2027, ersätter Handlingsplan för hållbara arbetsplatser 2018-2023 och utgör Region Örebro läns arbetsmiljöpolicy. Riktlinjen beskriver övergripande viljeinriktning och målsättning, roller och ansvar i genomförandet samt uppföljning.
Övergripande viljeinriktning och målsättning handlar om att Region Örebro län ska ha arbetsplatser med en hållbar arbetsmiljö som ger förutsättningar att göra ett bra jobb för de vi finns till för.Bilagor
-
137kb Ladda ner dokument
-
284kb Ladda ner dokument
-
-
Riktlinjen har tillkommit för att i ett dokument sammanföra olika kontroller som sen tidigare genomförs vid nyanställningar. Kontrollerna avser att fastställa identitet, ta del av utdrag ur misstanke- och/eller belastningsregistret samt kontroll av yrkeslegitimation.
I avsikt att förstärka skyddet för de mest skyddsvärda inom regionens verksamheter har denna riktlinje utarbetats i syfte att genom ett dokument fastställa vilka åtgärder som behöver vidtas i samband med rekryteringsprocessen. Riktlinjen utgår från de möjligheter lagstiftningen tillhandahåller i avsikt att trygga de individer som tar del av regionens tjänster. Det framgår även av riktlinjen hur kontrollen av inhyrd personal hanteras utifrån det nationella hyravtalet.Bilagor
-
126kb Ladda ner dokument
-
223kb Ladda ner dokument
-
-
13
Fördelning av statsbidrag för att höja driftssäkerheten på hälso- och sjukvårdens fastigheter – faktiska åtgärder 2024
Regeringen har gett Socialstyrelsen i uppdrag att dela ut statsbidrag för faktiska åtgärder 2024 i syfte att höja driftssäkerheten på hälso- och sjukvårdens fastigheter. Region Örebro län kan rekvirera 3,6 miljoner kronor för sådana åtgärder.
Ett antal projekt pågår i syfte att höja driftssäkerheten på Region Örebro läns hälso- och sjukvårdsfastigheter, nödstopp i ventilation vid förorenad luft samt redundant fjärrkylesystem, samtliga vid Universitetssjukhuset Örebro.Bilagor
-
128kb Ladda ner dokument
-
-
14
Fördelning av statsbidrag för att öka vårdkapaciteten i fredstida krissituationer, höjd beredskap och ytterst krig
Regeringen har gett Socialstyrelsen i uppdrag att under 2024 fördela medel till regioner för att arbeta med att utveckla förmågan att öka vårdkapaciteten i fredstida krissituationer, höjd beredskap och ytterst krig. Regioner kan exempelvis använda statsbidraget till att ta fram åtgärdsplaner för kapacitetsökning vid krig och kris, utveckla hälso- och sjukvårdens kapacitetsökningsförmåga inom regionen med hjälp av PLUS-verktyget (Personal, Lokaler, Utrustning, Styrning) samt för att samverka och utbyta erfarenheter med andra regioner. Statsbidraget kan även användas till det kapacitetshöjande arbete som regionerna bedriver samt för deltagande i eventuella utbildningsinsatser, workshops eller möten som Socialstyrelsen anordnar kopplat till kapacitetsökningsförmåga.
Detta arbete bedrivs inom hälso- och sjukvårdsnämndens ansvarsområde och ger upphov till kostnader där vilka delvis kan täckas med statsbidraget.Bilagor
-
130kb Ladda ner dokument
-
-
Systematiskt och kontinuerligt brandskyddsarbete ska enligt lagen om skydd mot olyckor (2003:778) bedrivas inom Region Örebro läns verksamheter. En brandhändelse inom Region Örebro läns verksamheter kan få katastrofala konsekvenser för bland andra patienter, medarbetare och besökare. Brandsäkerheten relaterar till såväl arbetsmiljö, patientsäkerhet, produktionssäkerhet som hållbarhet.
Policyn är ett grundläggande styrdokument som redovisar definition av brandskydd samt tre grundläggande principer för brandskyddsarbetet inom Region Örebro läns verksamheter. Principerna ska vägleda hur verksamheterna ska tillämpa ett systematiskt, likriktat och sammanhållet brandsäkerhetsarbete med syfte att identifiera och förebygga brandrisker, minska sannolikheten för brandhändelser samt minimera konsekvenserna vid en eventuell brandhändelse.
Fullmäktige föreslås fastställa policyn samt att uppdra till regionstyrelsen att fastställa de ytterligare, och regionövergripande styrdokument, som behövs i brandskyddshänseende.
För det fall fullmäktige ger styrelsen det uppdraget föreslås styrelsen till regiondirektören delegera rätten att fastställa de regionövergripande styrdokument som inte lämpligen kräver politisk behandling. Sådana beslut ska kunna delegeras i enlighet med kommunallagens regler.Bilagor
-
129kb Ladda ner dokument
-
102kb Ladda ner dokument
-
-
Mälardalstrafiks ägarråd har beslutat att en översyn av bolagets styrande dokument ska ske. Översynen har resulterat i ett behov av att justera bolagsordning samt samverkansavtalet.
Gällande bolagsordning beslutades av bolagsstämman 2013-03-13. Till följd av en genomförd översyn föreslås att bolagsordningen uppdateras med justeringar av praktisk karaktär. Ändringarna avser dels Bolagets namn att heta Mälardalstrafik Aktiebolag, dels att bolagsstämma kan hållas på valfri ort inom respektive ägarregions geografiska område, samt att kallelse till bolagsstämma kan ske med e-post, med vissa i aktiebolagslagen angivna undantag. I övrigt är bolagsordningen oförändrad.
Samarbetet kring Mälardalstrafiken regleras idag av ett samverkansavtal och ett aktieägaravtal, med tillhörande bilagor. I arbetet med utarbetande av uppdaterade styrande dokument har bedömts att de nuvarande avtalen kan ersättas av ett nytt och sammanhållet avtal i form av ett samverkansavtal. Det nya samverkansavtalet utgör således både aktieägaravtal och ägardirektiv.
Ett skäl till detta är att de nuvarande avtalen ingåtts vid olika tidpunkter och inte i alla delar beaktar den utveckling av samarbetet som skett. Bolaget och ägarna har också utarbetat praxis kring bolagsstyrning som inte återspeglas i aktuella avtal. Ett ytterligare skäl till nytt avtal är att de nuvarande avtalen inte harmonierar med varandra i alla delar vad gäller till exempel avtalstid. Därtill har utvecklingen av samarbetet förändrat omfattningen av bolagets verksamhet och därmed resulterat i ett nytt riskklimat för bolaget.
I tillägg har nya omständigheter, i form av att kommersiell aktör avträder från regionaltågssträckan Stockholm-Uppsala med hela sitt trafikutbud från den 15 december 2024 och ingen annan kommersiell aktör har anmält sitt intresse för att utföra trafiken, medfört anpassning av Samverkansavtalet.
Genom ingående av Samverkansavtalet upphör de nuvarande avtalen och ersätts i sin helhet av Samverkansavtalet. I arbetet med Samverkansavtalet har säkerställts att de områden som täcks av nuvarande avtal även omfattas av Samverkansavtalet eller dess bilagor.Bilagor
-
134kb Ladda ner dokument
-
120kb Ladda ner dokument
-
144kb Ladda ner dokument
-
727kb Ladda ner dokument
-
904kb Ladda ner dokument
-
-
På uppdrag av de förtroendevalda revisorerna i Region Örebro län har PwC genomfört en granskning av regionens målstyrning. Revisionsobjekt är regionstyrelsen, hälso- och sjukvårdsnämnden, folktandvårdsnämnden, servicenämnden, kollektivtrafiknämnden och regionala tillväxtnämnden. Syftet med granskningen är att bedöma om regionstyrelsen och nämnderna arbetar ändamålsenligt med sin målstyrning och med tillräcklig intern kontroll för den verksamhet de ansvarar för att uppnå de av fullmäktige uppsatta målen
Utifrån genomförd granskning är revisorernas bedömning att regionstyrelsen och nämnderna inte helt arbetar ändamålsenligt med sin målstyrning och med en tillräcklig intern kontroll. Av sex revisionsfrågor uppfylls två fullt ut, tre uppfylls delvis och en uppfylls inte.
Revisorerna har lämnat rekommendationer.
Regionstyrelsens sammanfattande kommentar till revisorernas bedömning och rekommendationer:
Verksamhetsplanen med budget 2025 innehåller en ny struktur med målsättningar inklusive styrtal och uppdrag till nämnderna. I verksamhetsplanen framgår hur styrtalen ska mätas. Styrtalen tillsammans med genomförande av uppdrag kommer att ge en tydligare indikation på måluppfyllelse. Den nya strukturen bedöms kommer att förtydliga målstyrningen och svarar därmed upp mot flera av revisorernas rekommendationer.
Åtgärderna för ekonomi i balans pågår. Uppföljningen av handlingsplanerna sker strukturerat samt beslutas och protokollförs av regionstyrelsen och nämnderna vid fyra tillfällen under året.Bilagor
-
133kb Ladda ner dokument
-
172kb Ladda ner dokument
-
13mb Ladda ner dokument
-
-
Under 2024 genomförde regionfullmäktiges revisorer (revisorerna) en granskning för att bedöma om regionstyrelsen har säkerställt ett ändamålsenligt förberedelsearbete inför NIS2- direktivet. Revisorernas samlade bedömning är att Region Örebro län inte helt har säkerställt ett ändamålsenligt förberedelsearbete inför NIS2 och lämnar kommentarer och förslag vilka framgår av deras rapport.
Region Örebro län anser att informationssäkerhetsfrågorna är viktiga och lägger ett stort fokus på arbetet med dessa frågor. Det sker dels i direkt anslutning till de olika verksamheterna, dels från centralt håll och även via arbete som sker inom ramen för ett förvaltningsövergripande informationssäkerhetsråd. Omfattningen av de resurser som ställs till förfogande för informationssäkerhetsarbetet måste dock ställas i relation till de resurser som behövs för att bedriva den huvudsakliga verksamhet som regionen ansvarar för. Målet är att genom ett fortsatt skapande av för verksamheterna användbara rutiner, mallar och olika verktyg hela tiden såväl förbättra som förenkla regionens informationssäkerhetsarbete inom ramen för de resurser som kan anslås.
Det pågår flera viktiga övergripande aktiviteter som sammantaget kommer att bidra till att regionen kan fortsätta att utveckla det systematiska och riskbaserade informationssäkerhetsarbete som blir ännu viktigare med den kommande NIS2- lagstiftningen.
Inom en snar framtid kommer regionen att införa SKR:s informationsklassningsverktyg KLASSA. Avsikten är att KLASSA kommer att underlätta det riskbaserade och systematiska informationssäkerhetsarbetet. Vidare pågår ett arbete med att etablera ett ”årshjul” för informationssäkerhetsarbetet (inklusive dataskydd). Detta ska bland annat stötta informationsägarna i det systematiska och riskbaserade informationssäkerhetsarbetet, där uppföljningen är en naturlig och viktig del gällande incidenter, risker samt uppföljning av leverantörer. Under hösten har ett arbete startats med att skapa digitala regionövergripande och regiongemensamma utbildningar inom informationssäkerhetsområdet.Tanken är att dessa ska vara obligatoriska med möjlighet att även följa upp deltagandet.Bilagor
-
133kb Ladda ner dokument
-
125kb Ladda ner dokument
-
-
19
Yttrande över promemorian ”Det europeiska hälsodataområdet – sekundäranvändning och ansvarsfördelning mellan myndigheter”
Regeringen har gett en utredningen i uppdrag att analysera och föreslå en eller flera myndigheter till organ med ansvar för tillgång till hälsodata för sekundäranvändning (HDAB), samt rollen som nationell kontaktpunkt för sekundäranvändningen. Bakgrunden till uppdraget är den förordning om det europeiska hälsodataområdet som väntas träda i kraft i början av 2025 och därefter ska genomföras stegvis.
Utredningen föreslår att flera myndigheter ska dela på rollen att vara HDAB. I förslaget till yttrande över utredningen ställer sig Region Örebro län bakom utredningens förslag.Bilagor
-
131kb Ladda ner dokument
-
113kb Ladda ner dokument
-
898kb Ladda ner dokument
-
-
Region Örebro län (Regionen) har erbjudits möjlighet att svara på Socialdepartementets remiss avseende promemoria om specialisttjänstgöring för sjukhusfysiker (S2024/01758). I promemorian lämnas förslag om att det i regionerna ska finnas möjligheter att anställa sjukhusfysiker som gör specialiseringstjänstgöring, i en omfattning som motsvarar det planerade framtida behovet av sjukhusfysiker med specialistkompetens. Det lämnas även förslag om hur specialistkompetens för sjukhusfysiker ska uppnås och hur specialiseringstjänstgöringen ska fullgöras samt vilka föreskrifter Socialstyrelsen får meddela. Författningsförslagen föreslås träda i kraft den 1 januari 2026.
Regionen ställer sig positiv till att specialiseringstjänstgöring för sjukhusfysiker formaliseras och ser att detta är av betydelse för hälso- och sjukvården. Regionen anser det lämpligt, som föreslagits, att regionerna står för denna vidareutbildning. Regionen önskar att utbildningens längd utökas samt att ett krav på tjänstgöring innan påbörjande av specialiseringsutbildningen, jämfört med remissunderlaget.
I förslag till svar på remissen lämnas ett antal synpunkter, bland annat avseende utbildningens längd och behov av krav på klinisk tjänstgöringstid som legitimerad sjukhusfysiker innan en ST-tjänst kan påbörjas. I förslag till svar framförs även att det är av stor vikt att en jämlik vård kan bedrivas i landet och en del i det är att kompetensen hos sjukhusfysiker är hög över hela landet.Bilagor
-
129kb Ladda ner dokument
-
188kb Ladda ner dokument
-
127kb Ladda ner dokument
-
281kb Ladda ner dokument
-
-
Region Örebro län har fått möjlighet att lämna synpunkter på förslag till ny översiktsplan för Askersund kommun. Förslaget är framtaget enligt Boverkets ÖP-modell, vilket gör planen överblickbar och lättillgänglig. Planen har ett tydligt landsbygdsperspektiv som tar avstamp i sju delområden och dess unika karaktärer. Kommunens spridda bebyggelse påverkar resmönster och kompetensförsörjning. Strategier för bebyggelseutveckling och infrastruktur är tydligt knutna till stråk som leder mot Askersund och Åsbro, som är de huvudsakliga orter där byggnation föreslås koncentreras och där störst utbud av offentlig service och hållplatser för kollektivtrafik kan tillhandahållas. Riksväg 50 och 49 utgör kommunens viktigaste vägar för gods- och persontransporter. Järnvägen genom kommunen, som på sikt byggs om till dubbelspår och får en ny dragning norr om Åsbro, utgör också viktig transportinfrastruktur.
Bilagor
-
941kb Ladda ner dokument
-
181kb Ladda ner dokument
-
127kb Ladda ner dokument
-
-
22
Samrådsyttrande på detaljplan för del av fastigheterna Tankbilen 3 och Ånsta 20:134, Örebro kommun
Detaljplanen är en så kallad ”städplan” som syftar till att ändra markanvändningen för ge stöd för befintlig dagvattenhantering och pumpstation. Planändringen påverkar inte Region Örebro läns verksamhet.
Bilagor
-
318kb Ladda ner dokument
-
112kb Ladda ner dokument
-
411kb Ladda ner dokument
-
308kb Ladda ner dokument
-
524kb Ladda ner dokument
-
-
23
Samrådsyttrande angående detaljplan för fastigheterna Ånsta 20:273 och Kranbilen 3, Örebro kommun
Detaljplanen syftar till att möjliggöra för en gång- och cykelväg i anslutning till en planerad gång- och cykeltunnel under Karlskogavägen. Planändringen påverkar inte Region Örebro läns verksamhet. Planområdet är beläget i stadsdelen Pilängen, Örebro kommun. Syftet med detaljplanen är att möjliggöra för en gång- och cykelväg i anslutning till en planerad gång- och cykeltunnel under Karlskogavägen. Detaljplanen bedöms inte har någon negativ inverkan på Region Örebro läns arbete med infrastruktur, kollektivtrafik, hälso- och sjukvård eller ambulansverksamhet. Region Örebro län har ingen erinran till planförslaget.
Bilagor
-
250kb Ladda ner dokument
-
114kb Ladda ner dokument
-
291kb Ladda ner dokument
-
285kb Ladda ner dokument
-
262kb Ladda ner dokument
-
291kb Ladda ner dokument
-
557kb Ladda ner dokument
-
-
Lindesbergs förslag till Riktlinjer för bostadsförsörjning behandlar relevant underlag i enlighet med lagen om kommuner bostadsförsörjningsansvar, exempelvis analys av den demografiska utvecklingen, marknadsförutsättningar och olika gruppers utmaningar på bostadsmarknaden.
Förlaget till riktlinjer innehåller relevanta resonemang utifrån den regionala utvecklingsstrategins prioriterade område bostadsförsörjning och attraktiva miljöer. Samordningen mellan byggande och hållbara pendlingsmöjligheter är viktig faktor för att människor ska kunna leva, verka och bo på en plats, liksom för möjligheterna till kompetensförsörjning. Dessa parametrar är viktiga och visar hur bostadsmarknad och arbetsmarknad är tätt sammankopplade. Storå, Lindesberg och Frövi har dessa förutsättningar och nämns som prioriterade områden för kommunen, vilket är positivt. Dock har kommunen en avsikt att även planera för bostäder i kommunens små orter där liljelagd kollektivtrafik saknas. Riktlinjerna hanterar även resonemang om segregation, trångboddhet, attraktiva bostadsmiljöer och social hållbarhet. Resonemangen om dessa parametrar skulle dock kunna tydliggöras och sammankopplas med mål och åtgärder i förslaget till riktlinjer för bostadsförsörjning. Den digitala infrastrukturens potential att minska segregation mellan landsbygder och tätorter behandlas inte i förslaget till riktlinjer för bostadsförsörjning.
Sammantaget gör Region Örebro län bedömningen att Lindesbergs förslag till riktlinjer för bostadsförsörjning behandlar relevant underlag i enlighet med lagen om kommuner bostadsförsörjningsansvar, men att uppsatta mål och insatser inte fullt ut återspeglar lagens krav när det kommer till bostadsbehov som inte tillgodoses på den lokala bostadsmarknaden.Bilagor
-
170kb Ladda ner dokument
-
169kb Ladda ner dokument
-
576kb Ladda ner dokument
-
504kb Ladda ner dokument
-
-
25
Svar på remiss avgränsning av kommande miljökonsekvensbeskrivning av förslag till nationell plan för transportinfrastrukturen 2026-2037
Enligt Miljöbedömningsförordningen ska framtagandet av en plan inte medföra en betydande miljöpåverkan. Vid upprättande av Nationell plan genomförs parallellt en miljökonsekvensbeskrivning (MKB). Remissen innefattar MKB:ns avgränsning.
Bilagor
-
150kb Ladda ner dokument
-
111kb Ladda ner dokument
-
277kb Ladda ner dokument
-
-
Anmälningsärenden:
1. Regiondirektören han fattat följande beslut:
- förordnande som HR-direktör för tiden 2025-04-01 - 2027-05-31,
- firmateckning i vissa fall, 24RS2788.
2. Kanslichefen har fattat följande beslut:
- tillsvidareanställningar 24RS10938, 24RS11303, 24RS10642.
3. Forsknings- och utbildningsdirektören har fattat följande beslut:
- avtal mellan Region Örebro län och Örebro universitet avseende affiliering som professor vid institutionen för medicinska vetenskaper, 24RS2984-2,
- lönetillägg 24RS11978.
4. Hälso- och sjukvårdsdirektören har fattat följande beslut:
- chefsförordnande för områdeschef vid Hälso- och sjukvårdsförvaltningen, område nära vård 24RS11184,
- tillsvidareanställningar 24RS10596, 24RS10709, 24RS10716, 24RS10884, 24RS11026, 24RS10640,
24RS11280, 24RS10875, 24RS10937, 24RS10797, 24RS10997, 24RS11221, 24RS724, 24RS9356, 24RS2322, 24RS11429, 24RS10992.
5. Områdeschefen för specialiserad vård har fattat följande beslut:
- lönetillägg under pågående avtalsperiod för sjuksköterskor med intermediärvårdskompetens (IMA-tillägg( vid VO neurokirurgi och kärl-thorax till och med 2024-12-31, 24RS11708,
- tillsvidareanställningar 24RS10715, 24RS9719, 24RS11165, 24RS10639, 24RS10908, 24RS11101,
- lönetillägg 24RS11001, RS11001, 24RS11708.
6. Tillförordnad områdeschef nära vård har fattat följande beslut:
- tillsvidareanställningar 24RS10779, 24RS10592, 24RS3512,
- lönetillägg 24RS10540, 24RS10953, 24RS11180, 24RS11190, 24RS11001, 24RS11438, 24RS11599.
7. Områdeschefen för psykiatri har fattat följande beslut:
- lönetillägg 24RS11001.
8. Stabschef på Verksamhets- och ledningsstöd Hälso- och sjukvårdsförvaltningen har fattat följande beslut:
- tillsvidareanställning 24RS10849,
- lönetillägg 24RS10702, 24RS11001.
9. Förvaltningschefen för Regionservice har fattat följande beslut:
- chefsförordnanden september månad 24RS36-15--17,
- bisysslor 24RS35-11--12,
- skriftlig varning, disciplinåtgärd enligt 11 § AB 24RS10355,
- förordnande av enhetschef Bygg och verksamhetsservice, länsdrift, Fastigheter 24RS36-20,
- skriftlig varning, disciplinåtgärd enligt 11 § AB 24RS10367,
- skriftlig varning, disciplinåtgärd enligt 11 § AB 24RS10947,
- avstängning enligt 10 § AB, mom 3 24RS11121,
- tillsvidareanställningar 24RS11016, 24RS11045, 24RS11170, 24RS10510, 24RS11545, 24RS11152,
24RS11641,
- lönetillägg 24RS11001.
10. Förvaltningschefen för Regional utveckling har fattat följande beslut:
- tillsvidareanställning 24RS10863.
Meddelandeärenden:
1. Malin Sandberg är tillförordnad förvaltningschef för Företagshälsa och tolkförmedling under Caroline Balkstedts ledighet 2024-12-06 - 2024-12-08.
2. Protokoll
- Tåg i Bergslagen AB 2024-09-25, 2024-11-20Bilagor
-
581kb Ladda ner dokument
-
592kb Ladda ner dokument
-
-
27
Information - regiondirektörens information
-
28
Information - Periodrapport november 2024